Oro kondicionavimo žarnos ir jungiamosios detalės
Oro kondicionavimo žarnos ir jungiamosios detalės – bendroji informacija
Aušinimo ir oro kondicionavimo įrenginiuose naudojami aušinimo agento parametrų (slėgio, temperatūros ir būsenos) pokyčiai, kai jis cirkuliuoja tarp garintuvo ir kondensatoriaus aušinimo sistemoje. Aušinimo agentas cirkuliuoja varomas šaldymo kompresoriaus. Šaldymo agentas absorbuoja šilumą garuodamas garintuve, tada atiduoda šilumą, kai garai kondensuojasi kondensatoriuje. Yra daug šaldymo agentų rūšių (vanduo, anglies dioksidas, amoniakas), tačiau yra viena ypatinga mažai verdančių angliavandenilių rūšis, vadinama freonais.
Lanksčios freono žarnos plačiai naudojamos įvairių transporto priemonių (automobilių, mašinų, traukinių, tramvajų) oro kondicionavimo sistemose, taip pat mažesniuose pramoniniuose aušinimo įrenginiuose. Šiuose įrenginiuose freonas (pvz., R134a, R1234yf), sumaišytas su kompresorine alyva (pvz., PAG sintetine alyva), veikia kaip šaldymo agentas. Jis cirkuliuoja sistemoje, kurioje nuolat svyruoja slėgis ir temperatūra. Todėl freono žarnoms keliami labai aukšti reikalavimai. Labai svarbu, kad sistema būtų idealiai sandari, nes freonas yra labai skvarbus, brangus ir kenksmingas aplinkai. Ji turi būti labai atspari slėgiui, temperatūrai, cheminėms medžiagoms ir neleisti drėgmei prasiskverbti pro žarnos sienelę. Tai ypač susiję su automobilių oro kondicionavimo sistemomis, nes jose freono žarna veikia variklio skyriuje, glaudžiai suspausta ir sulenkta, esant aukštai aplinkos temperatūrai, veikiama vibracijos ir liečiasi su automobilio skysčiais.
Oro kondicionavimo žarnos, įskaitant skirtas automobiliams, montuojamos su specialiais jungiamaisiais elementais, dažnai skirtais vienai transporto priemonės markei ar tipui. Dėl pramoninių oro kondicionavimo žarnų taip pat žr. grupę: plieninės žarnos.
Produktų sąrašas: