Oro kondicionavimo žarnos ir jungiamosios detalės

oro kondicionavimo vamzdžiai ir jungtys

Oro kondicionavimo žarnos ir jungiamosios detalės – bendroji informacija

Aušinimo ir oro kondicionavimo įrenginiuose naudojami aušinimo agento parametrų (slėgio, temperatūros ir būsenos) pokyčiai, kai jis cirkuliuoja tarp garintuvo ir kondensatoriaus aušinimo sistemoje. Aušinimo agentas cirkuliuoja varomas šaldymo kompresoriaus. Šaldymo agentas absorbuoja šilumą garuodamas garintuve, tada atiduoda šilumą, kai garai kondensuojasi kondensatoriuje. Yra daug šaldymo agentų rūšių (vanduo, anglies dioksidas, amoniakas), tačiau yra viena ypatinga mažai verdančių angliavandenilių rūšis, vadinama freonais.

Lanksčios freono žarnos plačiai naudojamos įvairių transporto priemonių (automobilių, mašinų, traukinių, tramvajų) oro kondicionavimo sistemose, taip pat mažesniuose pramoniniuose aušinimo įrenginiuose. Šiuose įrenginiuose freonas (pvz., R134a, R1234yf), sumaišytas su kompresorine alyva (pvz., PAG sintetine alyva), veikia kaip šaldymo agentas. Jis cirkuliuoja sistemoje, kurioje nuolat svyruoja slėgis ir temperatūra. Todėl freono žarnoms keliami labai aukšti reikalavimai. Labai svarbu, kad sistema būtų idealiai sandari, nes freonas yra labai skvarbus, brangus ir kenksmingas aplinkai. Ji turi būti labai atspari slėgiui, temperatūrai, cheminėms medžiagoms ir neleisti drėgmei prasiskverbti pro žarnos sienelę. Tai ypač susiję su automobilių oro kondicionavimo sistemomis, nes jose freono žarna veikia variklio skyriuje, glaudžiai suspausta ir sulenkta, esant aukštai aplinkos temperatūrai, veikiama vibracijos ir liečiasi su automobilio skysčiais.

Oro kondicionavimo žarnos, įskaitant skirtas automobiliams, montuojamos su specialiais jungiamaisiais elementais, dažnai skirtais vienai transporto priemonės markei ar tipui. Dėl pramoninių oro kondicionavimo žarnų taip pat žr. grupę: plieninės žarnos.

Šaldymo agentas – tai medžiaga, kuri dalyvauja šilumos mainuose šaldymo įrenginyje. Jis sugeria šilumą garuodamas žemoje temperatūroje ir esant žemam slėgiui. Šaldymo agentui kondensuojantis aukštesnėje temperatūroje ir aukštesniame slėgyje, išsiskiria šiluma. Šaldymo agentai gali būti vienkomponenčiai arba mišiniai. Tai gali būti gamtinės kilmės medžiagos ( amoniakas, vanduo, anglies dioksidas), degiosios dujos ir jų mišiniai (propanas, butanas) ir sintetinės medžiagos – angliavandeniliai, kuriuose vandenilio atomai pakeisti chloro, fluoro arba bromo atomais, todėl gaunamos nedegios, mažai verdančios medžiagos, paprastai vadinamos freonais (CFC). Šaldymo medžiagos paprastai žymimos skaitmeniniu simboliu, prieš kurį rašoma raidė „R”, pavyzdžiui, R12, R22, R134a. Dėl neigiamo poveikio aplinkai (ozono sluoksnio nykimo) freonų šaldymo agentų naudojimas yra ribojamas, o kai kurių naudojimas yra uždraustas – naujai gaminamoje ar pakartotinai pripildytoje įrangoje (pvz., R12, R22, R502).
3R12 – anksčiau populiariausias šaldymo darbinis skystis, plačiai naudotas buitiniuose šaldytuvuose, pakeistas R134a.
R22, R502 – buvo naudojami didesnėje šaldymo įrangoje, keičiami naujai sukurtais mišiniais, pavyzdžiui, R402A, R404A, R407, R507.
R134a – populiariausias šaldymo agentas, standartinis šaldymo agentas automobilių oro kondicionavimo sistemose.
R1234yf – naujausias automobilių oro kondicionavimo sistemose naudojamas šaldymo agentas, skirtas pakeisti R134a.

Šaldymo agentai paprastai vadinami jų gamintojo prekės ženklu, pavyzdžiui, Suva HP62, Suva MP52, Forane134a, Reclin 404A ir t. t. Be šaldymo agentų, sistemose naudojamos tepimo alyvos. Visada reikia atsižvelgti į jų poveikį žarnų medžiagai ir sandarikliams. Šioms alyvoms priskiriamos mineralinės alyvos (MO) ir sintetinės alyvos, pavyzdžiui, polialfaolefinai (PAO), alkilbenzenai (AB) ir polialkilenglikoliai (PAG).

Katalogas
Katalogas

Pardavimų tinklas
Patikrinkite

Užklausa
Siųsti

Produktų sąrašas:

Ar jums reikia pagalbos renkantis jūsų sistemai tinkamą gaminį?

Skambinkite mums: +370 52 639 372 arba rašykite mums el. paštu: vilnius@tubes-international.com