Orlaivių degalų papildymo žarnos
Orlaivių degalų papildymo žarnos – bendra informacija
Orlaivių degalų papildymo ir išleidimo iš degalų bako (degalų bako ištuštinimo) operacijos yra labai svarbios orlaivio degalų tiekimo sustabdymo saugos ir sąnaudų požiūriu. Šiuolaikinių, civilinių ir karinių orlaivių degalų papildymas degalais paprastai atliekamas naudojant slėginį metodą, kai žarna su atitinkama jungtimi tvirtai pritvirtinama prie bako jungties (nedideli orlaiviai degalų gali būti pildomi be slėgio, per bako užpylimo angą, naudojant degalų purkštuką). Degalų papildymo automobilinėmis cisternomis operacijoms atlikti naudojami automobiliai-cisternos. Juose įrengti siurbliai, filtrai, matavimo sistemos ir žarnos. Dideliuose oro uostuose įrengti požeminiai degalų vamzdynai, kuriais degalai tiekiami į hidrantą, esantį oro uosto grindinio šulinyje. Degalai pripildomi per siurblio įrenginį, t. y. kolonėlę, kuri viena žarna sujungta su požeminiu hidrantu, o kita – su orlaivio degalų baku. Žarnos dažnai būna suvyniotos į specialias žarnų rites. Taip pat naudojamos kėlimo platformos. Aerodromuose naudojamos slėginiam degalų papildymui skirtos žarnos turi atitikti standartuose nustatytus reikalavimus, kurie yra aukštesni nei pramoninių degalų žarnų reikalavimai. Pagrindinės jų savybės: aukštas darbinis slėgis – 20 barų, didelis atsparumas reaktyviniams degalams; jos neužteršia degalų, yra atsparios dilimui, senėjimui, susisukimui ar atsisluoksniavimui – žarnos sluoksnių atsiskyrimui. Kitas esminis reikalavimas yra susijęs su elektrinėmis savybėmis, t. y. saugiu elektros krūvio pašalinimu. Tai pasiekiama naudojant antistatinį, laidų išorinį gumos sluoksnį arba įmontuotus varinius laidus. Degalų tiekimo žarnų jungtys paprastai montuojamos su aliumininiais apsauginiais spaustukais. Atliekami visų sukomplektuotų žarnų slėgio ir elektrinės varžos bandymai.